Veel ondernemers lopen er ongetwijfeld tegenaan naarmate ze hard aan het werk zijn om alle taken af te ronden binnen een project. Ook kan het natuurlijk zo zijn dat er meerdere projecten tegelijk draaien. In dat geval is het erg belangrijk om het overzicht te bewaken. Je wilt immers niet dat je bepaalde taken niet of half uitvoert. Dat gaat ten koste van je kwaliteit en professionaliteit.
Hoogste tijd dus om hier verandering in te brengen!
Er zijn onwijs veel tools die hierbij kunnen helpen. Tools die maandelijks enorm veel geld kosten en waar je in jouw ondernemersfase nog helemaal geen trek in hebt. Gelukkig zijn er ook verschillende tools die minder kosten en waarvan je kan zeggen, this will get it done.
Intern gebruiken wij bijvoorbeeld Trello. Een tool die in vergelijking met andere tools relatief goedkoop is maar waar alle nodige toepassingen in mogelijk zijn. De “borden” zijn gedeeld met alle medewerkers van ons team en er is in één oogopslag te zien wat de status is van de verschillende taken. Kortom, een compleet overzicht betreffende alle verschillende projecten waar op dit moment aan gewerkt wordt.
Een onmisbaar tool voor de voortgang van onze projecten.
Uiteraard zijn er ook andere tools op de markt met meer toepassingen. Toepassingen die voor jouw manier van werken wellicht onmisbaar zijn. Een aantal van deze tools zal ik hieronder benoemen. Kun je zelf even kijken of hier iets tussen zit.
We snappen als geen ander dat het lastig is om de juiste tooling te selecteren welke het beste aansluit bij jouw wensen. Wij hebben met veel van de verschillende tools gewerkt en kunnen hier een adviserende rol in bieden. De juiste e-commerce strategie vraagt om de juiste tooling.