Als ondernemer wil je het liefst elke lead beetgrijpen en deze proberen aan te zetten tot conversie. Maar om elke keer iemand die op je website komt, handmatig een e-mail op te zetten en te versturen is onbegonnen werk. Hier heeft het brein van de mens een mooie uitvinding voor gemaakt, namelijk marketing automations.
Om een voorbeeld te geven van marketing automation, kun jij je bedenken dat bezoekers een gevulde winkelmand hebben en jouw webshop naderhand toch hebben verlaten. Door een doorslaggevende e-mail te versturen kan de aankoop alsnog voltooid worden! En zo zijn er nog veel meer leuke opties om uit te proberen met marketing automation.
Hoe werkt marketing automation?
Marketing automation is software, dat gemaakt is zodat de klant of lead de juiste informatie krijgt te zien waarmee je ze kan overtuigen om een actie te voltooien. Dit noemen wij ook wel een customer journey. Je begeleidt de bezoeker door jouw journey heen met informatie over de dienstverlening of producten die jij aanbiedt. Hierdoor kan jij van jouw bezoeker een betalende klant maken!
Iedereen heeft wel eens een reminder e-mail gehad, wanneer zij een aankoop bij een webwinkel zijn vergeten af te rekenen. Je ontvangt daarbij wel eens een kortingscode of een actie om jou te overtuigen tot aankoop. Marketing automation is dus een handige tool, waarmee bewezen is dat je méér klanten over de aankoop streep trekt.
Dus waarom marketing automation?
Nu je weet wat je met marketing automations allemaal kan, is het een vrij simpele keuze. Je moet nu alleen nog je automation kiezen, instellen en you’re ready to go! Uiteraard kunnen wij je altijd helpen bij het integreren of verbeteren van je automation. Neem dan gerust contact met ons op!