email-marketing

Wat is e-mailmarketing

E-mailmarketing is eigenlijk zoals de naam al zegt: Marketing per e-mail. Vele zeggen dat e-mailmarketing niet meer van deze tijd is. Dat is echter totaal niet waar! E-mailmarketing is nog steeds springlevend en kan veel opleveren!

E-mailmarketing hoeft niet direct geld op de leveren, maar kan er bijvoorbeeld ook voor zorgen dat klanten die een product bij jou hebben gekocht automatisch een mail ontvangen waarin ze gevraagd worden om een productreview achter te laten.

Reviews zijn enorm waardevol!

Vaak verstaan bedrijven/mensen onder e-mailmarketing nieuwsbrieven. Ondanks dat deze nog steeds belangrijk zijn en veel kunnen opleveren is e-mailmarketing dus een veel breder begrip. Voor nieuwsbrieven en andere e-mail marketing aspecten is het wel belangrijk een mailinglijst op te bouwen. Met een mailinglijst bedoelen wij mensen die zich hebben ingeschreven op de nieuwsbrief.

Mensen intrigeren zichzelf in te schrijven op de nieuwsbrief kan een lastige bezigheid zijn. Het wordt echter iets makkelijker als je beseft dat klanten er graag iets voor terug krijgen. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat iedere klant die zich inschrijft, 10% korting krijgt. Voor wat hoort wat :).

Hoe kun je mensen op jouw website zichzelf in laten schrijven?

Er zijn veel verschillende manieren waarop klanten zichzelf in kunnen schrijven op een website. Wat je vaak ziet bij webshops is dat er bij de laatste stap een vinkje staat waarop jij jezelf inschrijft op de nieuwsbrief. Er zijn echter nog mee manieren!

Zelf hebben wij op onze website een leadmagnet geïnstalleerd. Dit is een popup in een hoek van het scherm, deze scrolt ook met de bezoeker mee.

De voordelen van e-mailmarketing zijn onder andere:

  • E-mailmarketing is volledig te automatiseren
  • Eigen media (mailinglijst is in eigen beheer)
  • Met veel inschrijvingen veel bereik
  • Eigen producten extra uitlichten

Het automatiseren van e-mailmarketing kan ontzettend interessant zijn. Ik gaf natuurlijk eerder al het voorbeeld van product reviews. Dit kun je ook doen voor reviews voor het bedrijf zelf. Ook kun je product recommendations versturen, orderbevestigingen en je kunt klanten in een marketing funnel stoppen.

Kortom, met e-mailmarketing kan je heel veel kanten op!

pop up inschrijven