Adverteren-via-de-zoekmachines

Adverteren via de zoekmachines

Zoekmachines zijn ontwikkeld om het jou als bezoeker eenvoudiger te maken om te vinden wat je zoekt. Maar hoe vind je tussen die 1,24 miljard websites de juiste? Ten eerste is het van belang dat je goede content schrijft zodat deze precies aansluit op de zoekintentie van de bezoeker. Onder andere goede content valt onder zoekmachineoptimalisatie. Hier gaan we het nu niet over hebben. We gaan het hebben over een andere methode om bovenaan in de zoekmachine te komen. Zoekmachine adverteren, ook wel bekend als SEA.

Eén van de verdienmodellen van Google is advertenties. Als website eigenaar of marketeer is het mogelijk om in de zoekmachine advertenties te plaatsen. Deze kun je naar voren laten komen als de persoon bepaalde zoekwoorden gebruikt die jij hebt gespecificeerd in jouw advertentie campagne.

Zoals je ziet wordt er aangegeven dat dit een advertentie is. Deze wordt getoond op basis van CPC. Dit staat voor cost per click. Dit houdt dus in dat je per klik op de advertentie betaald. Om op pagina 1 te staan variëren de prijzen enorm. Dit komt omdat er in bepaalde branches een enorme concurrentie is. Dit neemt echter niet weg dat in veel gevallen adverteren via de zoekmachines een enorm winstgevende methode kan zijn. Het is hier echter wel erg belangrijk dat je een goede partner vindt die jouw campagnes blijft optimaliseren.

Het nadeel van adverteren via de zoekmachines is dat zodra jij de geldkraan dichtdraait, je advertenties niet meer getoond worden. Het is daarom erg belangrijk om ook aan je SEO te werken. Dit werkt namelijk altijd voor je!

Door advertenties in te zetten is het mogelijk om vandaag nog bovenaan in Google te staan. Het is hierbij echter wel noodzakelijk dat de campagne zo ingericht wordt dat deze ook geld oplevert. Let daarom goed op de stappen die je zet en de zoekwoorden waar jij op gevonden wilt worden. Loop je vast of wil je dat wij met jou mee kijken? Laat het ons weten!

advertentie blog