Online-marketing

Het grote belang van SEO in crisistijden

In tijden van crisis houden ontzettend veel bedrijven de hand op de knip. Dit is begrijpelijk, je weet immers niet hoe het er volgende maand uit zal gaan zien. Zijn we dan nog steeds aan huis gekluisterd of mogen we ondertussen al op een ‘intelligente’ manier naar buiten?

Wat we heel goed merken is dat de online ondernemingen nu in vogelvlucht aan het stijgen zijn. Er worden omzetten behaald waar we 2 maanden geleden nog over konden dromen.

Toch is dit waar we uiteindelijk wel naar toe gaan. Online verkopen neemt namelijk steeds meer de overhand in onze samenleving. Waarom zouden we namelijk uren over het winkelcentrum slenteren en in de rij staan terwijl je het ook gewoon op internet kan bestellen?

Mijn advies is dan ook, vergeet niet te investeren in je online zichtbaarheid! Online zichtbaarheid wordt met de dag belangrijker. Veel bedrijven die daar de afgelopen jaren in hebben geïnvesteerd plukken daar nu de vruchten van. Zo is zoekmachine optimalisatie (SEO) een methode om gratis bezoekers naar jouw website te trekken. Dit kun je doen door content te schrijven dat relevant is voor jouw doelgroep, backlinks te vergaren en natuurlijk zorgen dat jouw website technisch in orde is.

Als je dit op de juiste manier oppakt kun je hier echt enorm veel aan hebben!

Naast SEO is er ook nog de mogelijkheid om in te zetten op zoekmachine adverteren (SEA). Dit houdt eigenlijk simpelweg in dat jij adverteert op Google. Grootste nadeel hiervan is dat zodra jij de geldkraan stopzet, al jouw advertenties van Google zijn verdwenen. Zodra jij de geldkraan weer openzet zullen ze uiteraard weer vertoond worden.

Precies hierom is SEO zo ontzettend krachtig! Als jouw website organisch sterk in de schoenen staat heb je hier ten alle tijden ontzettend veel profijt van.

Probeer je focus dus wat meer op zoekmachine optimalisatie te leggen. Zo kun je gratis bezoekers naar jouw website trekken. Weet je niet precies waar je moet beginnen? We helpen je graag op weg.