Reviews verzamelen

Reviews verzamelen

Een review is super belangrijk voor zowel de consument als de onderneming. Maar hoe kan een onderneming op een gemakkelijk manier reviews verzamelen en hoe kan de consument hiervan meegenieten? Deze bijna onzichtbare maar enorm belangrijke samenwerking tussen de consument en ondernemingen is tegenwoordig voor ieder van groot belang. Wij vertellen jou in deze blog hoe je zo gemakkelijk mogelijk reviews kan verzamelen!

Verschillende review platformen

Om te beginnen waar haal je de reviews vandaan? Om reviews te ontvangen moet je op verschillende platformen de onderneming aanmelden zodat de consumenten het zelf kunnen vinden. Welke platformen zijn er vraag je jezelf waarschijnlijk af. Genoeg, denk aan Google reviews, Tripadvisor, Trustpilot, Kiyoh, klantenvertellen, trusted shops en zo zijn er nog veel meer. Om je klanten zoveel mogelijk transparantie te geven is het goed om op verschillende platformen aan te melden.

Het verkrijgen van reviews

Nu je op bepaalde platformen bent aangemeld als bedrijf is de volgende stap zoveel mogelijk (positieve) reviews te verzamelen. Maar hoe? De eerste stap, wat vaak ook nog de beste kans is, bij het verkopen in de winkel of online te vragen aan je klant om een review achter te laten. Dit kan bijvoorbeeld door het geven van een kaartje of mee te leveren in de bestelling.

Verder kan je een e-mail sturen zodra een klant een aankoop heeft gedaan. Dit kan gemakkelijk geautomatiseerd worden met verschillende marketing automation software. Zo kan je ook gemakkelijk duiken in de e-mailmarketing en dat is weer mooi meegenomen als uitbreiding aan je marketingplan.

Handige tips & tricks

Grote bedrijven sturen klanten aan om een review te doen door middelen van acties. In onze voorgaande blogpost lees je meer over de ‘waarde van een review’. Hier komt ook mooi naar voren hoe de grote bedrijven zich richten op het verzamelen van reviews.

Veel review platformen hebben de optie dat je de gemiddelde scoren kan toevoegen aan je website. Ook dit geeft de bezoeker meer vertrouwen om een aan te koop te doen waar het uiteindelijk allemaal over gaat.

Mocht je vragen hebben of wil je advies met het gebruiken van reviews? Kun je contact met ons opnemen via de chat of via info@webgrowth.nl.