Begin 2019 hebben wij samen met AVH Outdoor gewerkt aan de realisatie en lancering van een nieuwe webshop. Hierbij was het uiteraard noodzakelijk de migratie van de oude website naar de nieuwe website vlekkeloos te laten verlopen. Het laatste wat je namelijk wilt is posities verliezen.
Om dit goed te coördineren hebben we een lijst met actiepunten opgesteld welke stapsgewijs uitgevoerd moesten worden. Op deze wijze slaan we geen belangrijke punten over. Eén van die punten was bijvoorbeeld het maken van een redirect bestand. Dit is een bestand met alle pagina url’s van de oude website. Deze moeten doorgestuurd worden naar de nieuwe url van de nieuwe website. Doe je dit niet, dan beland de bezoeker vanuit de zoekmachine op een zogenaamde 404 pagina. Dit is niet de bedoeling en het is funest voor je posities binnen de zoekmachine.
Onpage SEO
Met een visueel nieuwe verbeterde website ben je er nog niet. Daarom hebben wij ook de onpage SEO aangepakt. Denk hierbij aan de page titles, page descriptions, H-tag structuur en rich snippets.
Al deze elementen hebben wij onder de loep genomen en verbeterd waar nodig.
Bij een webshop komen de meeste bezoekers binnen via de categorie pagina’s. Dit zijn dan ook de belangrijkste pagina’s en deze dienen optimaal te staan. We hebben op basis van een zoekwoorden onderzoek de juiste SEO teksten en afbeeldingen op deze pagina’s geplaatst. Tevens is het belangrijk dat zo’n pagina aangesproken wordt vanuit andere pagina’s binnen jouw website. Deze is anders in de ogen van de zoekmachine niet zoveel waard. Om die reden is het belangrijk om een juiste interne linkstructuur aan te brengen binnen de website. Dit hebben gedaan door vanuit allerlei pagina’s zoals bijvoorbeeld blogs en de productpagina interne links te plaatsen naar de categoriepagina’s en vice versa.
Content marketing
Binnen de online marketingwereld hoor je vaak de term, content is king. En dat is ook helemaal waar. Zeker met de nieuwe algoritme updates vanuit Google, zoals de nieuwe Google BERT update, is content belangrijker dan ooit.
De Google BERT update zorgt ervoor dat Google veel beter jouw teksten begrijpt dan dat deze ooit kon.
Juiste content is daarom een must-have voor iedere website. Bij AVH outdoor hebben wij een zoekwoorden onderzoek gedaan, hierbij hebben wij gekeken wat de zoekintentie is van onze bezoekers. Op basis van dit zoekwoorden onderzoek hebben wij teksten laten schrijven zodat we op deze zoekwoorden gevonden zullen worden door onze doelgroep via de zoekmachine. Deze teksten hebben wij verwerkt op categoriepagina’s en blogs.
Om deze pagina’s extra waarde mee te geven hebben we een juiste interne linkstructuur aangebracht en een linkbuilding campagne opgezet.
In januari 2019 is de nieuwe website live gegaan en zagen we direct een stijging in bezoekers van 200%
Wat nu?
Op dit moment werken wij nog wekelijks aan de website van AVH Outdoor om deze te verbeteren. Daarnaast nemen wij alle marketing gerelateerde taken op ons.